2018. április 10., kedd

Mondatkezdő ÉS kihívása

Éssel nem kezdünk mondatot
a címe loci93 kihívásának. Ezen 187.-ként vettem részt.


„Éssel nem kezdünk mondatot!” – hangzott el valamikor nyelvtanórán. A mai nap ez eszembe jutott, és bevillant, hogy ettől függetlenül mennyi helyen találkoztam már mondatkezdő „ÉS”-sel. Ez pedig kihívásért könyörgött! Ha plecsnit szeretnél, akkor a következő a feladatod:

1. Jelentkezz a kihívásra!
2. Olvass el 1, azaz egy könyvet a kihívás kezdetétől, és keress ki belőle egy idézetet, ahol „ÉS”-sel kezdődik a mondat!
3. Írj legalább 5 kerek mondatos értékelést a könyvről!
4. Ha kész vagy, hozd az Én és a könyv linket!
5. A könyvet tedd fel erre a polcra: (link)
6. A polcon a könyv megjegyzés rovatába írd be a kikeresett idézetet!
7. Ha minden rendben, zöldítelek.

Előre szólok, hogy NEM FOGADOM EL:
– az egyperces olvasásokat,
– az olyan olvasást, ami a kihívás kezdete előtt kezdődött,
– ugyanazt az idézetet ugyanabból könyvből (amit már más hozott); de másik idézetet hozhatsz belőle. Úgy oké.

Ha valami nem világos, kérdezz nyugodtan! Jó olvasást!

Agatha Christie: Ház a sziklán c. könyvében több ilyet is leltem, és szerintem szinte minden könyvben előfordul. (Én is használom, mert néha pont úgy kell.)
"És ha mégsem – nos, Frederica azt se bánja, ha szegénységben kell élnie – velem."

Megkaptam a 341. plecsnit.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése