2016. március 19., szombat

...újra 4 megadott szavas 30 rigmus -- 18.

521. Új szavak: kerülő, lehet, kisebb, már

       Jó lenne, ha kisebb lenne ez a kerülő,
       Légvonalban fele lehet ez az út.
       Úgy hallottam, lebontják ezt a régi üdülőt,
       s akkor pedig már a járda is középen fut.
       Volt üdülő - nincs kerülő, ez lesz majd a jövő.

522. Új szavak: szúnyog, kelekótya, bojtár, inas

       Ha idegesít valami, az a szúnyog nyáron,
       mind megtalál, érdekes, valami úton-módon.
       Reggelre csak kóválygok a kialvatlanságtól,
       mint kelekótya bojtárinas, dülöngélek,
       dűtök-borítok az egész éji szúnyoghajhászástól.

523. Új szavak: rettentő, lusta, herceg, tutyimutyi

       Rettentő lusta ez a társaság,
       hiába, ezzel jár a macskaság!
       Bezzeg hajnalban egy sem tutyimutyi,
       addig zörög, kapirgál mind, mint
       hercegnőket, rohanni kell szolgálni.

524. Új szavak: mókus, redőny, rágcsál, csicsóka

       Tudom, hogy a mókus sok mindent rágcsál, 
       nem valószínű, megmarad a csicsókánál.
       Egyszer, mielőtt lehúztam redőnyöm,
       makkot eszegetett éppen a tetőmön.

525. Új szavak: igazán, érzések, robban, részese

       Furcsák ezek az érzések,
       melyeknek részese lehetek.
       Igazán majd akkor robbannak,
       ha véget ér majd ez a hadjárat.

526. Új szavak: csoport, találékony, lemarad, toalett

       Sürgős dolgom akadt, a csoporttól lemaradtam,
       toalettre kellett menni, nagy gondban is voltam,
       hogy lelem meg a csoportot, ha már így alakult,
       inkább véletlenen, mint találékonyságon múlt.

527. Új szavak: bogár, nesz, illat, sodor

       Magával sodor a tavasz friss illata,
       ahova nézek, már semmi nem utal a télre.
       Apró bogarak fű között futkosnak,
       nesz nélkül készülnek a fák ünnepi díszre.

528. Új szavak: csalódás, nárcisz, foghíj, kényeztet

       A nárciszok sora kissé foghíjas lett,
       kicsit csalódásként ért engem ez,
       pedig tényleg úgy kényeztettem őket,
       nem gondoltam, hogy köztük itt-ott luk lesz.

529. Új szavak: kocsonyás, biztató, belépő, izgul

       Kocsonyaként reszketek, annyira izgulok,
       biztatók a jelek, mégis majd' infarktust kapok.
       Ez a belépő fellépés lesz mindennek tétje,
       ha ez nem sikerül, mehetek vidékre.

530. Új szavak: keres, utal, labda, össze

       Gyerekem, már utaltam rá többször,
       ha így összegányolod a szobád,
       ne csodálkozz, hogy hiába keresed,
       nem fogod megtalálni a labdád.

531. Új szavak: postás, érkezik, párna, dühös

       Kutyusom valamiért dühös a postásra,
       pedig előtte nyugodtan fekszik a párnára.
       De ha kedves postásunk végre megérkezik,
       kutyus felpattan és "lehelet megszegik"...

532. Új szavak: kitérő, bemutató, elvont, rugalmas

       Elvont művészeti bemutató lesz délután,
       de előtte kitérőt teszek,
       el kell intéznem délelőtt egyet s mást,
       gyalogolva is rugalmas leszek.

533. Új szavak: csillagfény, ábrándos, vélemény, ellen

       Csillagfénynél elég ábrándos az ember,
       főleg ifjúkorban nem nyomaszt sok teher.
       A felnőttkor sem mond az ábrándoknak ellent,
       véleményem szerint a kor semmit nem jelent.

534. Új szavak: levél, páfrány, észak, talál

       A páfrányok az északi oldalon
       érzik jól magukat,
       mikor nem oda tettük, levelet
       hullattak,
       s végleg tönkremenve találtuk
       egy nap.

535. Új szavak: elfelejtett, elnéz, még, jó

       Elfelejtettem a film időpontját,
       így elnéztem és elmulasztottam.
       Még jó, hogy adták később másik csatornán,
       így megnézni mégis meg tudtam.

536. Új szavak: mérleg, fogás, serpenyő, tart

       Príma halfogás volt, mérlegre tettem:
       több hal is sülhet a serpenyőben.
       Kisebb, nagyobb halakat jó sütni,
       csak időben kell azokat forgatni.
       Persze ha sok van, sütőben is lehet,
       így a serpenyőt nem kell tartani.

537. Új szavak: bajusz, cilinder, fröcsög, pezsgő

       A bajusz és cilinder összetartozik...
       bár ízlés dolga: külön is létezik.
       Ily úriemberek ha estélyen felgyűltek,
       dőlt a pezsgő, s néha fröcsögtek a kedélyek.

538. Új szavak: homályos, látás, fárad, kellemetlen

       Ha fáradok, főleg estefelé
       homályos a látásom,
       ez nagyon kellemetlen olykor,
       ha muszáj lenne írnom,
       vagy olvasnom.

539. Új szavak: engedély, vízesés, érzék, hangulat

       Rohant, rohant a kis patak, egyre szélesedve,
       majd egy sziklás meredélyhez érve
       engedélyt kért hangulatos vízeséssé válni.
       Érzékei szerint már soha meg nem tudna állni...

540. Új szavak: legenda, valóság, régi, híradó

       A régi legendáknak bizony
       van sok valóságalapja,
       néha híradó vagy film
       az embert tájékoztatja.

541. Új szavak: vár, szokásos, kedves, megy

       Megyek, mert túl gyorsan
       elszaladt az idő,
       a kedves ebéddel vár,
       a szokásos tészta már fő.

542. Új szavak: bonyolult, próba, szerviz, tékozló

       Nem vagyok én tékozló fiú,
       vigyázok rendben a dolgokra,
       de ha valami bonyolult,
       mindig felfér egy próba.
       Megúszhatjuk a szervizt,
       ha ellenőrzünk ezt-azt néha.

543. Új szavak: semmi, dugó, össze, rendes

       Ez a dugó a pezsgőben nem semmi,
       össze ne rázd, mert még fel fog robbanni.
       Rendes húzó mozdulatra nem moccan,
       kíváncsi vagyok, ki tudjuk-e nyitni.

544. Új szavak: borzong, kímél, kérdés, állapot

       Fázós állapotban vagyok, borzongok,
       de ne kímélj, tedd fel a fő kérdést,
       beteg vagyok-e vagy csak kicsit fázom,
       szerintem nincs bajom, iszom a citromlét.

545. Új szavak: kapás, tapint, régi, ösztön

       Régi ösztön már ez nálam,
       ha szól a telefonom,
       tapintásra megtalálom,
       ha épp nekem van kapásom.

546. Új szavak: gondűző, enged, útvonal, támad

       Vannak útvonalak, hol nem szívesen járok,
       nem is nagyon engedek a szokásból,

       gyanús elemek akár támadnak is,
       néha gondűzőként inkább halkan dúdolok,
       ez jó figyelemelterelésnek is.

547. Új szavak: Magdika, nem, talán, remény

       Aranyosak voltatok, hogy hiányoltatok,
       nem volt netem darabig, még reményem sem,
       Magdika - ki én vagyok - talán netfüggő lett,
       s ideges volt, hogy nem érte el a hálót, így semmit sem.

548. Új szavak: csekély, külön, siker, világos

       Világos nappal szürke az égbolt,
       csekély a fény, alig lehet látni,
       Már az is, tényleg, valamelyest siker,
       hogy külön az ablaknál lehet olvasni.

549. Új szavak: hétvége, napsütés, laza, pedig

       Egész héten mindig az esőzés,
       pedig jó lenne már kicsi napsütés.
       Hétvégére laza, jó időt jósolnak,
       örülnének az emberek egy kis tavasznak.

550. Új szavak: fogékony, véletlen, kérdez, lemez

       Ez a lemez lejárt, ne kérdezd ugyanazt,
       nem lehet véletlen, hogy nem nyújtasz vigaszt.
       Fogékony lennék pedig némi kedvességre,
       felgyűlt sok bajom, szóljon mentségemre.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése