2016. március 25., péntek

Újabb 30 rigmus 4 megadott szóval -- 19.

551. Új szavak: haj, extra, gyakran, derűs

      A hajam gyakran nagy szénaboglya,
      hajlakk kell rá, mégpedig extra.
      Ha nem lakkozom, olykor szanaszét áll,
      kinézetem derűs ijesztgetésként szolgál.

552. Új szavak: sietős, korlátoz, gyomnövény, bukik

      Sok esőzés után a gyomnövény bőséges,
      korlátozódhatna már a csapadékmennyiség.
      Sietős lesz a sok-sok permetezés,
      ezen áll vagy bukik, mennyi lesz a termés.

553. Új szavak: fény, gúnya, hullám, szárny

      Rövidhullámon érkeztem
      szárnyakkal és fényben,
      ezüstösen fénylő gúnyában,
      földönkívüli szélben.

554. Új szavak: térül-fordul, szabás, kék, hang

      A szabás-varrást csak egyszer próbáltam,
      nem voltam sikeres, mindent szűkre szabtam.
      Egy szép kék anyaggal térültem-fordultam,
      megkértem mást reá, kedvesen, hangosan.

555. Új szavak: közérzet, ok, gyógyszer, keserű

      Keserű a gyógyszer, és nehezen megy le,
      de néha az az oka, hogy nagy a terjedelme.
      Ha beteg vagyok, gyógyszer nélkül nehezen gyógyulok,
      rossz a közérzetem, ha anélkül meg hányok.

556. Új szavak: olajbogyó, út, ellenállhatatlan, vágy

      Sosem volt ellenállhatatlan vágyam
      az olajbogyó, és mikor megkóstoltam,
      akkor is csupán arra gondoltam:
      mit lehet ezen imádni, ez nem az én utam.

557. Új szavak: hogyan, ér, volt, lenne

      Nem tudom, hogyan gondoljam ezt végig,
      jobb lenne-e máshogy, mint ahogyan volt,
      mit és hogyan kellett volna másként cselekedni,
      "nem ér a nevem!" - ez most már nem klappolt.

558. Új szavak: tény, bolygó, időátállítás, rossz

      Tény, hogy itt ez az időátállítás,
      nem szeretem, mert ellopnak egy órát.
      Sok embernek rossz, ezt meg tudom érteni,
      de e bolygón, ez országban ez így fog maradni.

559. Új szavak: csoportvezető, pénzéhes, orvos, valóság

      A csoportvezető behívatott,
      azt mondta, hogy pénzéhes vagyok.
      Pedig a valóság csak annyi, hogy orvos létemre
      ingyen dolgozni nem akarok.

560. Új szavak: cipő, gömb, hív, küld

      Gömbnek érzem a fejem a takonytul,
      orvost híjjak, vagy hogy kűggyem el
      e kórt magamtul?
      A sok takonytul még a lábam is bedagadt,
      a cipőbe se fér bele, ki kell várni,
      míg lelappad.

561. Új szavak: benne, kórság, tű, pucol

      E szeles időben a paraszt
      könnyen kórságot kap,
      benne rejtőzik a tudat,
      hogyan pucolja ki azt.
      Sokan félnek a tűtől, szúrástól,
      pedig sokkal hatásosabb,
      mint csupán fekvés és tea recepten
      hetekig ágyban ragadsz.

562. Új szavak: zseniális, szakad, marad, alkalmas

      Tű nem tört el, cérna nem szakadt,
      a ruha majdnem kész, hordásra alkalmas.
      Zseniálisak a kiegészítők is,
      úgy tűnik, a farsangra e jelmez marad.

563. Új szavak: oldalborda, cigaretta, paszulykóró, legenda

      Azt mondta az oldalbordám,
      dobjam el a cigarettám.
      Lefogytam, mint paszulykóró,
      jól meghíznék, ha nem szívnám.
      Nem cigizek több éve már,
      soványságom legenda, kár.

564. Új szavak: cipzár, ébred, figura, kamera

      Most ébredt figura
      néz a kamerába,
      abban veszi észre, hogy
      nincs fent a cipzárja...

565. Új szavak: romantikus, vár, szőnyeg, akár

      A régi várak nem várnak szőnyeggel,
      inkább több évszázados régi regékkel.
      Szeretem nagyon a romos várakat is,
      elidőzök az ódon kövek közt akármeddig.
      Falak közt bóklászva sokáig keringek,
      romantikus régi történeteken merengek.

566. Új szavak: horkol, horgol, orrol, porol

      Nem vagyok pihent, ha a párom horkol,
      ha szólok neki, ráadásul orrol.
      Az ember kialvatlan, nem lát jól, ha horgol,
      de azt sem, hogyha tiszta helyre porol.

567. Új szavak: kecske, kemény, szarva, kuporog

      Kecsketejes szappant vettem,
      kellemes a kéznek,
      nem kemény, sőt lágy és selymes,
      jót tesz majd a bőrnek.

      Kecskéről jut eszembe egy
      gyerekkori emlék,
      falun voltam, a legelőn
      elvoltak a kecskék.

      Bokor mögött kuporogtam,
      észre ne vegyenek,
      féltem, hogy majd "felszarvaznak",
      hogyha felfedeznek.

568. Új szavak: Ödön, bödön, bőrönd, őrködött

      "Bőrönd Ödön
      a Köröndön"
      ült egy nagy zsí-
      rosbödönön,
      őrködött és
      ökörködött,
      örült és nem
      örömködött.

      (Az idézőjeles rész természetesen Tamkó Sirató Károly verséből való)

569. Új szavak: ragad, szalad, hölgyhöz, gyöngyöz

      Gyöngyözött a pezsgő a pohárban,
      odafolyt a hölgyhöz, a nyakába.
      Szaladgált a vendég, pincér ész nélkül,
      hisz' még a szűzmária is ragadt a pezsgőtül.

570. Új szavak: páholy, pehely, zaj, zsivaj

      A páholy menő hely a színházakban,
      intimebb, és zaj, zsivaj kint reked.
      Színházba járni szerettem veled,
      emlékszem, néha mikor
      a darabnak vége lett,
      hópelyhek hullottak kint, és
      boldog voltam melletted.

571. Új szavak: élénk, komisz, jól, egyszer

      Élénken vésd a szűk agyadba:
      egyszer majd jól megjárod,
      ha ilyen komisz dolgokat művelsz,
      buta kis haver, meglátod!

572. Új szavak: plafon, folt, varrótű, szerencsétlen

      Plafonon voltam, mikor kiszakadt a gatyám,
      ráadásul csúnyán foltos is lett,
      hogy lehettem én ilyen szerencsétlen,
      hogy mosás után a varrótű is kellett.

573. Új szavak: henyél, megjárja, sípcsont, csattanó

      Elestem a betonon, a sípcsontom bánta,
      csattanó volt a hang, de most már megjárja...
      nem tört el végül is, csak elrepedt valami,
      henyélhetek fekve, mert muszáj pihentetni.

574. Új szavak: futár, doboz, ház, egyedül

      Mikor megérkezett a futár a dobozzal,
      a család elment, egyedül voltam a házban,
      mikor az ajtót buzgón nyitni akartam,
      rájöttem, a kulcs kívülről van a zárban...
      Mondtam a futárnak: nyissa ki nyugodtan,
      a kulcs így nem kívül fog díszleni az ajtóban.

575. Új szavak: henger, tenger, három, párom

      Hiszitek vagy sem, én nem láttam a tengert,
      de asztal körül emiatt sohasem kergettek.
      Úthengert már láttam, többet is mint hármat,
      párommal, ha együtt vagyunk, mászkálunk sokat.

576. Új szavak: búcsú, könnyes, elment, kedves

      Kedvesétől könnyes búcsút vett a királylány,
      ki elment túl hetedhét ország határán.
      Régóta ideje volt már szerencsét próbálni,
      a királylány kezét csak így tudja elnyerni.

577. Új szavak: véletlenül, megírva, szerencsecsillag, kevésbé

      Éjjel az ablakban kikönyökölve
      kerestem a szerencsecsillagom,
      kevésbé szeretnék tudni róla,
      mert még véletlenül befolyásolna,
      vajon miként van megírva a sorsom...

578. Új szavak: ramazuri, hepaj, távoli, vízi

      Távoli vízi környezetben
      van egy szigetecske a tó közepén,
      Ki lehet bérelni és rendezvényt tartani,
      ramazurit, hepajt, lány- és legénybúcsút,
      akár esküvőt is jó idő esetén.

579. Új szavak: lestyán, borostyán, aggastyán, toportyán

      Lestyánt nem szoktam fűszerként használni,
      mert nem ismerem, de attól jó lehet.
      Borostyánt futtatok apám sírjára,
      mert tartós, és az ember naponta nem mehet.
      Nem volt még aggastyán, csak hatvanegy éves,
      máig hiszem, halálának időpontja téves...
      Szerencsére felénk nem jár toportyán,
      temetőben nem ijesztgethet népet.

580. Új szavak: hőmérő, ficam, könyörgés, este

      Kificamodott a bokám, hogy elestem,
      még a hőmérő is igen megbolondult,
      némi lázat jelzett ugyanis az este,
      könyörgést intéztem alvásért - úgy feldúlt
      e baleset és fájt minden részem,
      ne töltsem az éjjelt tök álmatlanul.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése