2016. január 16., szombat

Lilith-kihívás

Lilith legendája
Fezla kihívása, melyen 179.ként vettem részt.


Sziasztok! 
Lilith a legenda szerint Ádám első társa volt, aki nem akart a férfi alárendeltje lenni, ezért megszökött az édenből. Zsidó-feminista teológiában ő szimbolizálja az erős, tanult asszonyt.
A kihívás lényege, hogy olvassunk olyan könyveket, amelyekben Lilith vagy szereplő, vagy megemlítik benne.
A kihívás teljesítéséhez: 
1. Kattints a Részt veszek gombra;
2. Hozzászólásban kérem az olvasási linket (lehet korábbi olvasás, pontos dátum nem fontos);
3. Írd oda a link mellé, hogy milyen módon szerepel a könyvben Lilith;
4. Tedd fel erre a polcra a könyvedet: (link)
Jó szórakozást! :)

*

Én vittem a biztonság kedvéért -- mivel a kihívás kezdeti időintervallumba beleesik -- a Böszörményi-trilógiát, a harmadik végén összegző szöveges értékeléssel.
     1. Böszörményi Gyula: 9... 8... 7...
     2. Böszörményi Gyula: 6... 5... 4...
     3. Böszörményi Gyula: 3... 2... 1...
Írtam róla, hogy ez a trilógia már fent szerepel a polcon, éppen ezért mentem vele biztosra.
Viszont eredetileg és azonnal Gabika Lilit-trilógiája jutott eszembe, melynél ugyan a hősnő csak a jellembeli tulajdonságokkal és a névvel rendelkezik ("h" nélkül), önálló történet, nem pedig a bibliai, de hát a Böszörményié sem az. Tehát úgy gondolom, ez is jó lehet, ráadásul a trilógia mindhárom részéhez külön részletes szöveges értékelésem van.
"Egy olyan trilógiát is hoztam, melyben h nélkül szerepel ugyan a főszereplő neve, de szintén utal a legendára, és szintén nagyon erős, különleges képességekkel rendelkező, rendkívülien okos nő szerepét játssza a lány.
Mikor anyja állapotos volt lányával, végig a szél sugallta neki ezt a nevet, mint születendő leányáét.
Ez még nincs fent a polcon - de nem tudom, ide megfelel-e és felrakhatom-e. A tavalyi év második felében olvastam. Mindenkinek ajánlom, élvezetes olvasmányok."
     1. Gwendoline Welsh: Én leléptem! - Lilit 1.
     2. Gwendoline Welsh: A kisasszonyka - Lilit 2.
     3. Gwendoline Welsh: A kés élén - Lilit 3.
Megkaptam a polcrarakási indítványozást, és a 267. plecsnit is.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése