2016. január 21., csütörtök

2016 első olvasmánya és plecsnije

Első könyv 2016-ban
katy_swartz kihívása volt, 199. résztvevő voltam benne.



Sziasztok! 
Az lenne a feladat ,hogy olvassatok el egy YA könyvet az év elején ! :)
Feltételek: 
- AZ OLVASÁSOKAT A KIHÍVÁS KEZDETÉTŐL FOGADOM EL! :) 
- Nyomjatok rá a jelentkezés gombra; 
- hozzatok olvasási és értékelési linket (lehet csak csillagozás is).
Figyelem: csak pontos dátumozást fogadok el, nem elég az évszám.
Hozzászólásban kukacoljátok be a nevem, és igyekszem mindenkinek pár napon belül küldeni a plecsnit! :) 
Jó olvasást, molyok!

Charles Dickens: Karácsonyi ének című könyvével kezdtem az évet, tehát azt küldtem be.
Jelzem, máig nem tudom, mi az az ún. "YA" könyv, amit hozni kellett...
Azt láttam, hogy egy szakrális jellegű könyvet pl. nem fogadtak el, és az volt a kifogása a kihívónak, hogy bocsánat, de ifjúsági könyvet szeretne látni.
Viszont akkor talán a kihívás címe így nem fedi a valóságot, mert ha valaki azt a könyvet olvasta ez évben először, és azt nem viheti, akkor jelölni kellett volna a címben, hogy "első valamilyen könyv", amit hozzunk.
Nekem mindenesetre a Charles Dickens-könyv csont nélkül ment, pedig tudja fene, nem kimondottan ifjúsági könyvnek nevezném azt sem (már amennyiben a YA azt jelenti (?????).
Lényeg, hogy szöveges kihívást vittem természetesen és nem csak csillagozást; és megjött a 268. plecsni.

3 megjegyzés:

  1. Az YA a Young Adult rövidítése (fiatal felnőtt kb.) Nem a klasszikus értelemben vett ifjúsági irodalom, ahogy mi azt a Delfin vagy a Pöttyös könyveken felnőve értjük. Tipikus példája például az Alkonyat vagy az Éjszaka Háza sorozat, de bőven beleférnek Tolkien könyvei vagy a Fahrenheit 451 vagy az Éhezők viadala is.
    Elég tág fogalom végül is. Dickens művei simán jók ebben a kategóriában is!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Még jó, hogy véletlen pont olyat olvastam, hogy belefért. Nem hallottam egyébként még soha ezt a rövidítést. Köszi a tájékoztatást!

      Törlés
  2. Egy lista például a Molyról:
    http://moly.hu/listak/best-young-adult-books

    VálaszTörlés