2015. november 18., szerda

Rigmusok 4 adott szóval 8.

Újabb 30 db szösszenetet hoztam, saját kútfejből. Nagyon jó kis ujj- és főleg fejgyakorlat, hogy ne essünk ki teljesen a formából...

***************

221. Új szavak: galamb, citrom, jegyzet, elfogy

       Jegyzeteim böngészve kerestem receptet,
       főzni akartam vajmi különlegeset.
       A tejfölös-tárkonyos-citromos sült galamb
       mind elfogyott, oly mennyei finom lett.

222. Új szavak: lehet, lepény, akár, sakál

       Lehet leves, lehet lepény,
       lehet torta, habos akár,
       lehet hal vagy vad oroszlán,
       csak egy ne legyen: ez a sakál.

223. Új szavak: tégla, huzat, vörhenyes, futkározik

       Gyerekkoromban még nem
       volt ellene oltás,
       így én vörhenyes lettem,
       épp, mikor már
       tüdőbeszűrődésemmel
       kórházból majdnem haza is
       készülődhettem.
       De nem, nem, csak azért sem:
       fertőzőosztályra kerültem.
       A többi gyerek futkározott,
       játszott, a huzat
       sem ártott nekik.
       Ha egy tégla bárhol is meglazul,
       az tuti, hogy az én
       fejemre esik.

224. Új szavak: fantázia, hatékony, lény, lenne

       Különleges lény, kinél
       hatékony a fantázia,
       varázslatos mesevilág
       lenne minden napja.

225. Új szavak: feleség, tehetség, fejfájás, nyafog

       Vannak nyafogós feleségek,
       abban különös tehetségek,
       ha férjük kedvére kéne tenni,
       rögtön fejfájás gyötri őket.

226. Új szavak: csicseriborsó, balett, szimpla, ugyan

       Hogy akarsz te, mondd, balett-táncos lenni,
       ha még a csicseriborsót sem tudod megenni?
       Ugyan már, ez nem csak szimplán egészséges étel,
       tudod nagyon jól: minden az agyban dől el.

227. Új szavak: medve, hegy, cammog, párna

       Medvebocs a hegyről lejött a málnásba,
       ám nem talál málnát, cammog barlangjába.
       Várja őt mamája, testvére, párnája,
       tavaszig fel se kel, nincsen gondja másra.

228. Új szavak: köd, próba, veszély, számtalan

       Sűrű köd üli meg a várost,
       jaj annak, aki vezet, vagy épp most
       próbál jogosítványt szerezni,
       mikor számtalan veszély fenyegeti
       a sikert e téren. Autós és gyalogos
       nem árt, ha résen van, s óvatos.

229. Új szavak: nyugodt, napos, öltés, pár

       Ilyen nyugodt, szép napos időben
       sokkal jobban látok,
       pár öltés, és már készen is lesz
       a szakadt ruhátok.

230. Új szavak: tüske, narancs, utazik, fütyül

       Fütyül ő mindenre, utazik a Sára,
       messzire megy innen, a narancs hazájába.
       A rózsa bizony tüskés, a narancs nem ilyen,
       kívánom, tervébe tövis ne tévedjen.

231. Új szavak: olyan, hamar, forrás, keskeny

       Keskeny úton jártam,
       hűs forrást találtam,
       olyan hamar odaértem,
       jól meg is lepődtem.

232. Új szavak: férj, komolyan, tudálékos, végre

       A tudálékos férj elviselhetetlen.
       Persze a feleség is, tudom.
       Komolyan arra vágytam néha,
       hogy végre magamra hagyjon.

233. Új szavak: képzeld, menteni, sárga, bolygó

       Képzeld el, ha meg akarnád menteni
       e kék bolygót, ami a Föld,
       a sok szennyeződéstől, már az sem biztos,
       hogy kék, és nem sárga vagy zöld.

234. Új szavak: üzenet, eldugott, néhány, érző

       Eldugott üzenet érző szavakkal,
       oly sokat jelent néhány kedves szó,
       apró kis gesztusok, hogy érezzed: fontos vagy,
       sokan fel sem fogják, mindez mennyire jó.

235. Új szavak: intenzív, berzenkedő, tehát, lehet

       Lehetek én kórháztól intenzíven berzenkedő,
       hogy ha muszáj, nem húzhatom sokáig...
       Vizsgálatok, infúziók, tán műtét is várható,
       jobb tehát, ha az ember a tényekhez és a
       gondolathoz lassacskán hozzászokik.

236. Új szavak: falu, szél, szórvány, merül

       Szórványosan eső, szél lesz holnap is,
       de már az is jó, ha a falu népe nem merül
       bokáig sárba. Viszonylag enyhe a november,
       az ég nem sokáig borul, sokkal inkább derül.

237. Új szavak: oltás, kakaó, csiga, mászik

       Megittam a kakaómat, majd készülődni mentem,
       beadatom az oltást - hisz jár az nekem ingyen -
       persze nem Di-Per-Té ez, de influenza ellen,
       készen lévén a rendelőbe, mint csiga, mászni kezdtem.

238. Új szavak: kék, sátor, pillanat, érzéki

       Kertünk lombos fái alatt még a nyáron
       kék sátrat vertünk fel, s gumimatracon
       végignyúltunk, ha már elegünk volt a napból.
       A pillanat igen érzékinek volt mondható,
       legalábbis macskánk, kutyánk számára,
       kik elnyúlva már előttünk tudták, mi a jó.

239. Új szavak: fóka, tetkó, lefetyel, zöldség

       Felfigyeltem ma egy érdekes tetkóra:
       egy lány lapockáján virított egy fóka.
       Zöldség volt előtte, de nem ette, csak nézte,
       hogy mellette a macska a tejet lefetyelte.

240. Új szavak: háttér, rend, hétvége, jön

       Hétvége jön, ideje a rendrakásnak,
       főleg elöl ragyogjon minden,
       ahol a papok táncolnak.
       Háttérben, sajnos, néha megbújik a lom,
       de hát mit csináljak, a kicsi a lakásom.

241. Új szavak: párduc, erdő, erő, leng

       Még szerencse, hogy férfisport a lólengés,
       mert sosem lett volna erőm lólengést végezni,
       hisz' ami női sport, a felemás korlát, gyűrű sem,
       sőt még a gerendán sem tudtam végigmenni.
       Bizton állítom, a tornaszerektől mindig
       sokkal, de sokkal jobban féltem,
       mint akár, ha párduccal találkoztam volna
       valamelyik őserdőben.

242. Új szavak: csengőszó, estebéd, tücsök, felemás

       Bizony, mikor két műszakba jártam,
       nem a tücsök húzott estebédhez nótát,
       este hatkor csengőszóra ettünk,
       gyorsan összecsapott felemás vacsorát.
       Felemás azért volt, mert indulásunk előtt
       néha nápolyihoz raktunk zöldpaprikát.

243. Új szavak: udvarias, ifjú, rég, susog

       Trendi volt régen az udvariasság,
       pedig akkor is lobogtak az ifjú szívek.
       Esti hazakísérések susogó fák alatt
       kézfogás és csókok akkor is megestek...
       De azért az, hogy egy kabátot felsegítettek,
       vagy nőtől nagy cekkert szó nélkül átvettek,
       ha leesett valami, a földről fölszedtek,
       emiatt az ifjak renoméja cseppet sem esett,
       s nem lettek kevésbé kemény legények.

244.Új szavak: kispajtás, előre, síp, felvonulás

       A kispajtás kisdobos volt először,
       majd lett úttörő belőle,
       felvonuláson a síp volt a menő,
       büszkén vonultak előre.

245. Új szavak: ilyen, kedvenc, fordulat, lenne

       Ilyen filmeket szívesen néznék,
       sőt akár tán kedvencem is lenne,
       ha érdekes, izgalmas, humoros
       fordulatok volnának benne.

246. Új szavak: bokorugró, fotózni, szempilla, lila

       Fotózást bíztak rám, pont rám, minő csoda,
       jött is egy modell, szempillája lila.
       Bokorugró szoknyájához balerinacipő,
       fotóztam, s ő eljátszotta, micsoda menő nő.

247. Új szavak: kirágta, mérges, ellenszérum, megment

       Mérges vagyok: gyapjúpulcsim
       kirágta a moly.
       Nem tudtam már megmenteni,
       darabokra foly'.
       Ellenszérum kell most nekem,
       fejem ne menjen szét,
       megeszek egy jó nagy fagyit,
       s iszom egy kávét.

249. Új szavak: túrabakancs, kavics, zuhan, gömbölyű

       Meredek hegyoldalban vezetett az út,
       még túrabakancsban is félve ereszkedtem.
       Gömbölyű kavicsok sűrűn lábam alatt
       tettek róla, hogy zuhanva elessem.

250. Új szavak: ennyi, nektarin, indul, szokatlan

       A nektarint nem ismerem túlságosan régen,
       de szokatlannak hat a külseje nékem.
       Nem is fontos ez, csak íze megfeleljen,
       ennyi is elég, hogy induljak és vegyem.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése