2015. október 5., hétfő

Elsős fotók... elsősavató


Már vagy három hete megvolt a hagyományos elsős fotózás, de csak most kaptuk kézhez.
Persze most már más, amint annak idején a mienk volt... Most már több beülést-beállást is csinálnak, csoportképeket stb., nem beszélve arról, hogy színes, miközben mi kötelező köpenyben, fekete-fehérben ültünk az első padba, és akkor is teljes vigyorra köteleztek minket, ha az osztály háromnegyede pont akkor volt csorbacsík...

Bence épp ezért zárt szájjal mosolyog, mert arra is odafigyeltek...


Szeptember 30-án pedig megvolt az elsősavató.
Erről annyit tudunk, hogy nyolcadikos diákok kötötték a kis elsősök nyakába a nem kevés "méltóságot" adó kazinczys kendőt. Egyébként az évnyitón láttam, hogy ezt viseli az összes diák, kortól függetlenül az ünneplőhöz. Színe egyébként egészen sötétkék.













És egy ősrégi, 1963-as elsős fotó, a fenti csecsemő nagyanyjáról... :D :D :D


És Daniról, a fenti csecsemő anyjának öccséről, azaz nagybátyjáról...
(Az anyjáét nem tudom felrakni, mivel nincs meg. Kifizettem egy rakásnyi rendelést, mert mi mindenkinek a családban ajándékba kértünk, de sajnos, sosem láttam -- elveszett. Aznap NEM ÉN mentem a gyerekért az iskolába, aki értement, az még látta a gyerekkel együtt az aulában a képeket, de már nem kerültek haza. Utókontrollként, ki tudja, otthagyhatták a székeken, ahol nézegették...
Ha én vagyok ott, velem ez_ fényképekkel_ soha_ NEM_ fordulhatott volna elő.
Hiába érdeklődtem évekig mindenhol; osztályban, portán, elveszett tárgyak osztályán...
Kinek kellhet vajon egy idegen gyerek elsős fotója?)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése