2015. április 3., péntek

Nagypénteken

Nagypéntek.
Csonka mise. Passió. Kereszthódolat.
Régóta terveztem már, hogy egybegyűjtöm a stációkat s azok "címeit".


  1. Jézust halálra ítélik
  2. Jézus a keresztet vállára veszi
  3. Jézus elesik a kereszttel
  4. Jézus szent Anyjával találkozik
  5. Cirenei Simon segíti Jézusnak a keresztet vinni
  6. Jézusnak Veronika kendőt nyújt
  7. Jézus másodszor esik el a kereszttel
  8. Jézus vigasztalja a siránkozó asszonyokat
  9. Jézus harmadszor elesik a kereszt súlya alatt
10. Jézust megfosztják ruháitól, és epével itatják
11. Jézust rászegezik a keresztre
12. Jézus meghal a kereszten
13. Jézus testét leveszik a keresztről s Anyja ölébe fektetik
14. Jézust sírba teszik


Jószay Magdolna:
Nagypénteki mentegetőzés

Ó, istenem...
Már megint elfelejtettem.
Nem tartottam böjtöt,
mert reggel odáig még
"ki nem terjedtem".
Annyira nehéz mindig ez a
"mit evés", nem kívánok semmit,
s legszívesebben
tablettákkal segítenék minden
élelmiszer-szükségleten...
Bevennék egyet, s nem is lenne rá gond
a nap további részében.
Nyitogatja az ember a hűtőt,
leginkább feleslegesen.
Nem teng azért tartalma túl,
így, munkanélkülien.
De a tizenegy reggeli bogyó mellé
muszáj valamit ennem.
Így félkómában, csak úgy magában
felfaltam pár szelet parizerem.

Csak úgy, profánul...
nagypénteken.

De... a somlóimról, tudod,
mit kaptam, lemondtam.
Erős kísértéssel, de ezzel
bizonnyal tartoztam.
Ha már csak úgy, profánul,
ó, istenem,
a húsböjtről, biz' így,
nagypénteken,
gyarlón elfeledkeztem.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése