2015. március 11., szerda

Az éhezők viadala kihívás

Suzanne Collins -- Az éhezők viadala
cassiesdream kihívása, 280 résztvevővel.


UPDATE: A mai napon (2014.09.15) átvettem a kihívást. Nem változtatok rajta, viszont kérek mindenkit, hogy kukacoljon be engem, hogy biztosan zöldítsem.
A trilógiával kapcsolatban már van sok kihívás, de a három kötettel külön még nincs, így csináltam nekik egyet-egyet. Szerintem megérdemlik, fantasztikus olvasmányok! :)

A kihívás feltételei: 
– Nyomj egy Részt veszek gombot.
– Olvasd el a könyvet.
– Hozzászólásban kérek olvasási és értékelési linket. 
– Az olvasás 2013-tól érvényes. 
– Írjátok meg kommentben, hogy melyik volt a legutáltabb, illetve a kedvenc részetek. :)
Ha minden kész, zöldítek! :) Jó olvasást!

* * *

Március 2-től 15-ig olvastam el a trilógiát.
Ennek első részének értékelése részemről:
"Mikor először hallottam meg ezt a címet, biztos voltam benne, hogy na, én ezt úgysem fogom elolvasni, olyan visszataszítónak tűnt – éhezők, ráadásul viaskodnak? Na nem! 
Aztán úgy egy éve megnéztem a filmet, mivel megkaptam dvd-n. Lekötött, érdekes volt, de egyszerűen nem tudtam kibékülni ezzel a kilátástalan, kiszolgáltatott világgal, azzal a lealázó, abszolút antihumánus elvvel, hogy mi sem természetesebb, mint hogy évente nagy csinnadratta, ünnepi éljenzések közepette teljesen legálisan élethalálharcra, brutalitásokra és kínszenvedésekre kényszerítenek 24 gyereket. 
Kellett egy év, hogy mindezek ellenére el tudjam fogadni mint fantasyt és elolvasni. 
Nem bántam meg, mert már túltettem magam az elvi felháborodáson, és teljesen magával ragadott a történet sodrása, lendülete. Ráadásul amilyen világot élünk, bizony, éles társadalomkritika ez, s ha jelképesen is, de a való világ átvitt értelemben, sajnos, nem áll olyan messze ettől a világtól… 
Lenyűgöző, érdekes, olvasmányos, izgalmas. 
Van, aki azt a bizonyos szerelmi háromszöget tartja a regény legfontosabb alapszálának, s mindenáron azt boncolgatja, holott szerintem az itt elenyésző mellékszál az igazi lényeg mellett; s tény, hogy a vadságon, kiszolgáltatottságon, brutalitáson kívül KELLETT valami más, lágyabb és finomabb konkrétum is, ami valamelyest ellensúlyozza az előbbieket, s hangsúlyozni tudja az embertelenség mellett azt, hogy azért nem haltak még ki a pozitív érzelmek, a remény, a bajtársiasság, a szeretet, az önzetlenség és segítő szándék. 
Le a kalappal – olvasni fogom a többi részt is."

Volt egy kitétel a legnegatívabb ill. a legkedveltebb részről való beszámolásról is:
"Legkedveltebb rész: Ruta holttestének felvirágzása, illetve az, hogy Katniss és Peeta a közös öngyilkosság mellett döntenek. 
Legkevésbé kedvelt rész: a mutánsok lénye ill. lényege, az, hogy a „kivégzett” versenyzőket testesítik meg."

Jutalmam a 209. plecsni lett:

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése