2015. február 16., hétfő

Lázmérős háborgás

Bocsánat a közönségesség miatt, de tököm kivan ettől a digitális lázmérőtől! Ezt lehet, hogy az újszülött generáció elhiszi, elfogadja, hurrázza majd, de előttem eljátszotta a legminimálisabb hitelességét is.
Az úgy volt, hogy anno a '90-es években elég olcsón vettünk a meglévő 1-2 mellé a biztonság kedvéért meg a sűrű betegségek miatt vagy 6 db, még higanyos lázmérőt. Olcsó volt, két beteges gyerekkel, kellett.
Sajnos, pár éve eltört az utolsó is. De azok_ valóban_ lázat_ mértek_, nem dísznek tartottuk! Megértem már pár évtizedet ahhoz, hogy ismerjem magam is valamennyire testhőmérsékleti szinten, betegségek esetén és terén.
No, akkor égtem egyet a gyógyszertárban, mikor venni akartam -- szerintem normális, rendes, hagyományos, higanyos -- lázmérőt. "Ááááááááá, az már rég nem kapható ezér meg ezér..." -- nagyon jó, csuda, hogy még élek, pedig elég sokszor volt rá szükségem, nemcsak nekem, a gyerekeim is azon nőttek fel. De hát lázat mérni időnként szükséglet, nyilván megvettem az új, ártalmatlan csodát.
Aztán kiderült, hogy á, ez biztos gyári hibás. Dani volt hótbeteg, emlékszem; én a szemén is megláttam, hogy lázas, anélkül, hogy egy szót is szólt volna. A lázmérő meg 36-ig ment fel. Gratulálok. Nekem az egészséges állapotú reggeli hőm is több. Keresztanyámtól akkor még kölcsönvettem a higanyosat: azonnal 38,5-öt mutatott. Brááávó!
Jól kell érteni. Nem annak örülök, hogy a gyerek lázas, mert hogy én azt bármilyen hőmérő nélkül is tudom. De ne égessen már a modern technika, kimutatott 36 fokos hővel egy  bőven lázas gyereknél (sem)!
Aztán elgondolkoztam, hogy csak nem lehet új találmány egy szar. Biztos csak ez a rossz, amit én vettem; és ezen nem is csodálkozunk. Úgyhogy vettem még egyet. Pipec vadonatúj, modern digitális lázmérő.
Tudni kell hozzá, hogy én alapból, normál állapotban, hót egészségesen picit magasabb hőjű vagyok az átlagnál. Sokszor voltam kórházban pici kortól kezdve, sokszor voltam otthon is beteg. Ismerem, mi a láz, és magamat. Tehát olyan SOHA nem fordult még elő, hogy egy mezei reggeli hőmérés 36,5-nél kevesebb lenne -- ez volt nálam mindig is az alap, és még 37,2-nél sem kellett nagyon aggódni, hogy ebből tutira betegség lesz, annak ellenére, hogy én már azt azért éreztem, hogy NEM 36,5. Míg higanyos hőmérőm volt, nem is volt soha problémám vagy bármilyen bizonytalanságom lázmérés szempontjából!
Mikor kórházban voltam, meglepődtem, hogy ilyen 35-akárhány fokokat jegyeznek. Pedig az nálam lehetetlen! Pláne kórházban. Nálam még az izgatottság is képes volt pár tizedfoknyit emelni a lázmérőn mindig!
Lényeg, hogy most sem tudok ezzel lázat mérni, mert szinte láztalannak kiált ki a digilázmérő. Még jó, hogy nem fontos. Nem kell táppénzre mennem, orvoshoz sem megyek, mert tiszta sor. Vírusra úgysem adnak receptet, tünetoldásra lehet kapni cuccokat. Tehát kit érdekel, mennyi a lázam? Az égegyadta világon senkit.
Én TUDOM, hogy lázas vagyok, időnként baromira. Érzem, mert olyankor minden sejtemet a hideg kirázza; és több más jelből is -- nem vagyok kezdő. Csak most olyan lettem, mint fél mankó nélkül a járni nem tudó. Szilvinek van még egy hagyományos lázmérője, Bencének azzal tudja mérni a lázát.
Nem szeretném ÉN eltörni, de azért megmértem egyszer: amikor a fasza jó kis modern digi lázmérő azt jelezte, hurrá, egészséges vagyok, mert csak 37,2 a lázam, a hagyományos 38,7-et jelzett! És tudom, hogy volt több is, előző éjszaka és délután!
Nem tom, a kórházakban sem tűnik fel senkinek, hogy minden betegnek 34,5--35,2 a láza??? Szuper, hogy berakás után fél perccel már sípol, hogy ő kíszen van, de tényleg ennyi? Időt nyerünk, a tényleges lázról fogalmunk sincs, de ez a haladás! Ez komolyan érdekelne! S ha műtét után akár 37,5, akkor az még egyáltalán nem láz, mert csak 37,5 -- holott lehet, hogy már 39 táján agonizál az esetleg szívbeteg kedves páciens? Ha majd valami FONTOS ember lesz majd beteg, akkor nyilván valahogy fognak tudni normálisan is lázat mérni, mert azt szerintem nem veszi be senki, hogy nincs magánál, agonizál és... áááá, csak épp hőemelkedése van, semmi gond...

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése