2014. szeptember 30., kedd

Tíz olvasmány felkérése a neten

Ismét jött-ment egy irodalmi felkérés a FB-on, bár közel nem olyan intenzitással, mint a "kedvenc verses". Gondolom, azért is, mert egy verset -- még a verseket kevésbé szerető személyeknek is -- akárhonnan bemásolni sokkal egyszerűbb annál, mint hogy 10 olvasott (!!), rád nagy hatással lévő könyvcímet közzétenni... Sajnos, sajnos, sajnos, de sok ember egész élete folyamán nem olvas el 10 könyvet. Még az iskolai kötelezőket is igyekszenek kiváltani a film megnézésével...
A könyv szót hangsúlyozom, mert a könyv mint olyan, nem behelyettesíthető a bulvárlapokkal, a sztorimagazinokkal, képregényekkel és még sorolhatnám. Feltehetőleg a filmek felsorolásának nagyobb sikere lett volna...

Én mindenesetre két felkérést kaptam. Örömmel tettem közé 10 nagy hatású olvasmányom paramétereit, még tipródtam is közben, mert rohadt nehéz volt leredukálni csak 10-re a mennyiséget...
Éppen ezért a második felkérésnél örvendtem és megragadtam az alkalmat, hogy újabb 10-et sorolhassak fel. Itt viszont már én voltam az, aki nem adta meg a következő 10 ember nevének linkjét, aki továbbvigye a felkérést, ugyanis már az elsőnél arra ment a legtöbb idő, hogy lehetőleg találjak 10 olyan embert, aki legjobb tudomásom szerint olvas.
Sajnos, a 10 megadott névből is jó, ha 2-3-an teljesítették a saját felsorolásukat... erről ennyit.:(( Úgyhogy a második lehetőségemnél már eltekintettem attól, hogy fél napig kutatgassak 10 -- esetleg olvasó -- embert...:(

Eleget teszek egy felkérésnek:
Íme a szabályok: tegyétek közzé annak a 10 könyvnek a listáját az idővonalatokon, amik valamilyen módon hatással voltak rátok. Ne gondolkozzatok túl hosszan és főleg ne válogassatok „jó” és „rossz” könyvek között. Jelöljetek meg 10 embert, esetleg engem is mint felkérőt, hogy én is elolvashassam a ti listátokat.
Köszönöm szépen, G. Welsh!

A 10 könyv, melyet nem volt egyszerű kiválasztani a sokkal többől:

    1. Colleen McCullough: Tövismadarak
    2. Eric Knight: Légy hű magadhoz
    3. Émile Zola: Állat az emberben
    4. Eric Maria Remarque: Három bajtárs
    5. Szabó Magda: Abigél
    6. Tamási Áron: Ábel
    7. Martin Andersen Nexö: Ditte, az ember lánya
    8. Füst Milán: A feleségem története
    9. Pearl S. Buck: Az édes anyaföld
  10. Ernest Hemingway: Akiért a harang szól

Akiket felkérek: itt következett a 10 név.

A második felkérés M. Szilvi által érkezett.
A felkérendő 10 név helyett írtam:
Már írtam nemrég felkérésre egy 10-es listát, de nagyon nehéz volt "csak 10"-re leszorítani... Ezért teljesítem ezt is újabb 10 könyvvel, csak legfeljebb felkérhető embereket nem fogok tudni még 10-et találni, sajnos; hiszen tudomásom szerint az előző 10 emberből is alig teljesítette 1-2 (?) fő, vagy nem linkelte a nevemet, ezért nem okvetlen tudhatom. Mivel előzőleg már megneveztem 10 embert, így örülni fogok, bárki teljesíti közülük, illetve aki szeretné, vegye úgy, hogy felkértem.:)

    1. Hans Fallada: Mi lesz veled, emberke?
    2. Dymphna Cusack: Ketten a halál ellen
    3. Robert Merle: Malevil
    4. Dallos Sándor: A nap szerelmese -- Aranyecset (két könyv)
    5. Theodore Dreiser: Amerikai tragédia
    6. Lev Tolsztoj: Anna Karenina
    7. Thomas Hardy: Egy tiszta nő
    8. Diana Beate Hellmann: Eva és Claudia
    9. Piers Paul Read: Életben maradtak
  10. Stephen King: Tortúra

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése