2013. augusztus 9., péntek

Molyos köszönet és egyszavas címek kihívás

Kaptam egy kis piros jelet a nevem mellé pár napra, mert bővítettem a Moly adatbázisát.
Meg mellé ezt a kis aranyos, szokásos köszönetnyilvánítást, amit már az elmúlt két évben megkaptam jónéhányszor, valahányszor új könyveket vezettem be az adattárba:


Amúgy meg mára megint megvan egy kihívás teljesítésének eredménye.

Egy szó = egy cím
kihívást Gica04 indította, idáig 327 résztvevővel.




Nagyon tetszenek az egyszavas könyvcímek. Gondolom, ebből már sejthető, miről is fog szólni ez a kihívás.:)
Olvassunk el 10 darab olyan könyvet, aminek a címe egyetlenegy szóból áll! (Értelemszerűen a/az sem szerepelhet a címben.)

Fontos!
-- A 10 könyv 10 különböző írótól származzon,
-- az olvasások a kihívás kezdetétől érvényesek,
-- csak olvasási linket kérek (persze, ha van értékelés, az is jöhet),
-- kommentben írd le: a 10 könyvcím közül melyik tetszett legjobban, s illett-e az adott könyvhöz vagy sem, indokold is!

Készítettem egy polcot is, ahová az ajánlásokat fel lehet tenni: (link)
(Nem találtam ilyen jellegű kihívást, de ha mégis lenne, légyszi, szóljatok!)


*

Tavaly augusztus óta olvasott könyvekből válogathattam, azaz 1 évi termésből. Pont ennyi egyszavas címmel volt olvasásom különböző írótól! (Mert egyébként csak Margit Sandemó 47 kötetes sorozatából is lett volna kétszer ennyi vagy több is akár. Ezért nem volt annyira könnyű ám, hisz szeretek ugyanattól az írótól egymás után többet is olvasni.!)

---

Az alábbi 10 könyvet hoztam, melyek különböző szerzőktől, egyszavas címmel rendelkeznek, és a jelentkezési határidőtől kezdve olvastam őket.
Közülük kettőhöz írtam értékelést, melyek linkje a listán belül látható -- olvasási link természetesen alapból mindhez.

1. Martha Tailor: Megtorlás
2. P. C. Cast--Katrin Cast: Megjelölve
3. Danielle Steel: Titkok (értékelési link is)
4. Margit Sandemo: Örvényben
5. Nora Roberts: Vadvirágok
6. Amanda Quick: Becsület
7. Melissa Moretti: Őrangyal
8. Sidney Lawrence: Emily
9. Oya Baydar: Macskakaparás (értékelési link is)
10. Devecsery László: Időörvény

Mindenképpen a rövid címek pártfogója vagyok. Könyvszakmabeliként ismerem a nem kötelező, de íratlan szabályt, hogy egy rövid cím sokkal hatásosabb, ütősebb, mint a hosszú.
Fenti felsorolásból nehezen választok leginkább tetszőt, mert mindegyik remekül eltalált cím, melyek konkrétan utalnak a művekre.
Ha muszáj választani, Oya Baydar: Macskakaparását választanám, mert egyrészt ugye, létező hasonító szó, mely kifejezi a csúnya küllemű kézírást, itt ugyanakkor humoros is, mert a könyv lényegében macskaszemszögből láttatja a könyv tartalmát, vagyis szó szerinti is a cím értelmezése.
Polcra tevés folyamatban.:)


Zöldültem és jött a plecsni:
 És ezzel már 20 plecsnim van.:)))

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése