2013. április 23., kedd

Apróságok reumatéren

A reumatológián 3 havi kontroll -- főleg az Actonel Trio gyógyszerellátás miatt -- van előírva. Nem tudom, miért nem adhatják át a a felíratási jogot háziorvosok számára, de így ez 3 havonta konkrét program, hogy az EJK-ba járhasson az ember. Amit most persze miért ne tehetnék, mondhatná bárki... no de nem ez az etalon, hogy én feltétlenül otthon lehessek, hiszen elvileg dolgoznom kéne! És hát ezt munka mellett -- pláne az én előző munkahelyem megszorításaira emlékezve -- nem igazán lehetne csinálni...
A kontrollelőírás ellenére azért jókor kell az aktuális hónap közepén beletrafálni az időpontkérésbe. Merthogy eleinte én elhittem, hogy akihez én járok, oda nem kell időpont. Igen ám, ez volt mondva elvi szinten. A gyakorlat viszont azt mutatta, hogy ha időpont nélkül állok be sorszámot kérni, akkor mindig probléma van. Hiába tudják ott is, hogy X. főorvos úrnál nem előírás az időpont, de mégis mindig vita és problémázás járja, főleg, ha épp akkor, mikor megyek, nincs ott az orvos -- ugyanis akkor helyette másik orvoshoz adnak sorszámot, annál viszont nincs időpontom. Azt tanácsolták, hogy a nem-kell-időpontot-kérni konkrétum ellenére MÉGIS mindig kérjek inkább időpontot.
Jól van, ez legyen a legkevesebb. Aztán rájöttem, hogy mégsem tudom kiszámítani az időpontkérési telefon idejét. Volt, hogy 2 héten belül is tudnak adni, de olyan is, hogy csak 6 hét múlvára adhatnak... Ez ahhoz képest, hogy a gyógyszer napra ki van számolva, annyira azért nem optimális.
Most 6 hete szóltam, hogy kb. 3 hét múlva kaphatok-e időpontot, mivelhogy akkor jár le a gyóccerem és íratnám az újat. Nem kaptam, csak mostanra -- amikor is már 3 hete szednem kéne a hó legelején kiírtat. Szuper. Még szerencse, hogy egy dobozzal előre voltam Erikáék jóvoltából...
Kivártam a 6 hetet és mentem a 23-i időpontra. Már a sorszámkérésnél meg sem lepődtem, hogy az időpontkérésem megtörténte ellenére is azt közlik velem, hogy de ma nincs bent a főorvos úr! Kissé kiakadtam, mondván, hogy ezt az időpontot 6 hete kaptam, úgy, hogy már 3 hete szednem kéne a gyócceremet... Hitetlenkedés, hogy "és nem kapott értesítést?", márminthogy arról, hogy nem lesz bent a doki. Mondom, nem. Böngészi a számítógépet, hogy vajon miért nem, majd nyilatkozik, hogy ja, hát azért, mert nincs is beírva a telefonszám... ez most pótolva lett. Én meg közben közöltem, hogy nekem tök mindegy, melyik orvos írja fel a háromhavi gyócceremet. 3 hete kellett volna kontrollra jönnöm, de csak mostanra kaptam időpontot, 6 héttel ezelőtt... Jó, beosztott egy doktornőhöz sorszámmal. Miután letanyáztam jelzett ajtó és kijelző előtt, még mindig volt 20 perc az időpontomig. Különben is ráérek, ugye.
Aztán telt-múlt az idő, már majdnem félórával csúszok, mikor kijön az asszisztensnő, s engem szólít. Mondom, hogy mostanra volt időpontom. De hogy főorvos úr nincs itt. Igen, tudom, de nekem csak gyóccer kell. Jó, akkor várjak, majd kiírják. Azt hittem, ki is hozzák, mint néha a háziorvosnál, és csak arra várok. De újabb félóra telt el, mikor mégiscsak megjelent a kijelzőn a számom, és bementem... nem egy doktornőhöz ám, hanem egy másik főorvos úrhoz! Ahol teljesen más tendenciák alá vetették a kontrollomat, más megközelítéssel közelítettek a problémák felé és kialakult egy, korábbiaktól teljesen eltérő ambulánslap... érdekes, de az ilyenfajta rálátás jobban tetszett volna eddig is, alaposabbnak és érthetőbbnek tűnik annál, mint hogy előtte évekig lényegében mindig ugyanazt az ambulánslapot nyomtatták ki, a dátumok kicserélésével, illetve a gyógykezelések és a DEXA bejegyzéseivel gazdagítva.
Na mindegy, lényeg, hogy a végén még a recepteket is megkaptam, most már ennyi apróságos viszontagság után csupán pénzt kell varázsolni egynek a kiváltására...

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése